Han synes det er gøy at et bittelite lokalt firma kan konkurrere med store mediebedrifter.

– Jeg tror Bufetat har satt pris på at de har kunnet gi meg en ide, så lager jeg noe bra ut av det på kort tid, sier han.

Når ut til flest

Kommunikasjonssjef i Bufetat Region Nord, Bente Wistven, er svært fornøyd med Frikant og sier at de egentlig har kontrakt med en større mediebedrift sør i landet, men at de på små oppdrag kan bruke lokale bedrifter.

– Vi er kjempefornøyd med filmen og med skuespillerne. Vi har valgt å publisere den på Facebook, fordi det er der vi mener man når ut til flest, sier Wistven.

Familien Mannsverk synes det har vært kjempeflott å bidra.

– Budskapet er viktig, og i tillegg er det så enkelt å jobbe med Frank Rune. Han er naturlig og flink med ungene. Ungene får lov å si ting på den måten som er naturlig for dem, sier Charlotte Mannsverk.

Givende

Frikant har to ansatte og så dagens lys for tre år siden, etter at han sluttet i Altaposten for å prøve for seg selv. Isaksen bekrefter at de faste oppdragene betyr mye for den lille bedriften.

– Ja, det er slike oppdrag som gir trygghet, sier Frank Rune og legger til:

– I tillegg er det givende å få være med å produsere viktige budskap som det Bufetat formidler.

– Vil du ta i bruk tipsene fra sommerkampanjen?

– Javisst. Vi er en storfamilie med mange barn, så her er masse nyttige input, som man ellers ikke går rundt og tenker over i det daglige.