Altaværing Tor-Harald Pedersen gikk til frontalangrep på Statoil på grunn av bensinstasjonskjedens kaffekopp for 2014.

Han forsøkte å selge koppen på nettstedet finn.no, og var så misfornøyd at han valgte å kutte ut Statoil.

Fikk overraskende gave

Dermed var det svært overraskende da en gave fra Statoil i forrige uke dukket opp i postkassa til Pedersen.

Det var den nye Statoil-koppen for 2015.

Og moromannen, som nylig var i fokus for sitt engasjement rundt den såkalte Jensen-posen, er foreløpig langt mer fornøyd med 2015-utgaven av Statoil-koppen enn den foregående.

– Koppen virker uten tvil mye mer solid. Merket med en gang jeg tok den opp av pakken at her oser det mer kvalitet enn den forrige. Jeg var skeptisk til drikkesystemet der man kan drikke rundt hele, men det gikk også utmerket, sier Pedersen.

Kjører flere tester

Han har også planer om å sette kaffe i koppen over natta og «kjøre flere tester» før han gir koppen sin endelige dom.

– Jeg er alltid skeptisk til trykkbaserte åpne- og lukkemekanismer i kulda, men skal gi den en sjanse. På riktig kalde dager anbefales det uansett å forvarme termoskopper i varmt vann for å få varmet opp luftlaget sånn at man får enda mer ut av kaffen å hindrer varmetap, fastholder han.

I helga la Pedersen ut et noe lettkledd bilde av seg selv hvor han poserer med den nye koppen.

– Hva er tanken bak bildet?

– Det er et illustrasjonsfoto som skal vise at koppen holder så godt på varmen at man kan like greit drikke kaffen uten klær tanken. Det var også for å holde fokuset på selve koppen ettersom nakenhet automatisk får øynene til å trekke mot erogene soner. Da blir koppen noe man automatisk ser, svarer 33-åringen.