Mangeårig medarbeider og ildsjel ved Scandic i alta, Kjetil Haddal, ble fredag beæret med pris og kåret til sommerens servicehelt i Alta.

Prisutdelingen ble offentliggjort fredag ettermiddag i regi av HSMAI Fans of Good Service, med lokal innsats fra Henriette Bismo, daglig leder i North Adventure & Alta Guideservice.

– Overveldet

Prismottageren var selv ikke klar over nominasjonen. Det ble derfor en meget hyggelig overraskelse både for Bismo, som har bistått med innsamling og organisering lokalt, og Haddal som pyntet i hagen, da HSMAI rullet inn oppkjørselen.

– Det må jeg si, veldig hyggelig. Jeg er både overveldet og målløs, sier Haddal.

– Vel fortjent, skyter Bismo inn og begrunner:

– Kjetil Haddal har jobbet der i 40 år og fikk heder og ære i sommer for lang og tro tjeneste. Han fikser og ordner og det er aldri nei i hans munn. Om noe skal gjøres så er han alltid på pletten for å fikse det som skal gjøres. Jeg tror han kjenner hotellet ut og inn og hjelper alle i alle ledd. Møter du han får du alltid et smil og man blir ordentlig glad når man ser han. Han er virkelig en fikser.

  • Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.

Kjetil Haddal Fans of Good Serice HSMAI Foto: Bjarne Krogstad