Mangeårig medarbeider og ildsjel ved Scandic i alta, Kjetil Haddal, ble fredag beæret med pris og kåret til sommerens servicehelt i Alta.
Prisutdelingen ble offentliggjort fredag ettermiddag i regi av HSMAI Fans of Good Service, med lokal innsats fra Henriette Bismo, daglig leder i North Adventure & Alta Guideservice.
– Overveldet
Prismottageren var selv ikke klar over nominasjonen. Det ble derfor en meget hyggelig overraskelse både for Bismo, som har bistått med innsamling og organisering lokalt, og Haddal som pyntet i hagen, da HSMAI rullet inn oppkjørselen.
– Det må jeg si, veldig hyggelig. Jeg er både overveldet og målløs, sier Haddal.
– Vel fortjent, skyter Bismo inn og begrunner:
– Kjetil Haddal har jobbet der i 40 år og fikk heder og ære i sommer for lang og tro tjeneste. Han fikser og ordner og det er aldri nei i hans munn. Om noe skal gjøres så er han alltid på pletten for å fikse det som skal gjøres. Jeg tror han kjenner hotellet ut og inn og hjelper alle i alle ledd. Møter du han får du alltid et smil og man blir ordentlig glad når man ser han. Han er virkelig en fikser.
Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.