Når det skal twitres, likes og deles i sosiale medier må nye grep tas for å beholde sin posisjon i markedet. Eiendomsmegler Daniel Andre Adamsen fra EiendomsMegler 1 er først ut i fylket med å tilby videovisning av boligene til sine kunder.

– Vi er den første som kan tilby dette i Finnmark, det har vært prøvd tidligere i større byer og på store eiendommer, men vi er den første som tilbyr dette som en del av en markedspakke.

Ideen går ifølge Adamsen ut på at videoen skal være et supplement til vanlig visning. Den skal være et verktøy for både kjøper og selger av boligen.

– Dette skal ikke erstatte de ordinære visningene, men skal komme i tillegg. Dette gjør at det vil være enklere å forberede seg før visning, eller fordype seg i etterkant av visning, sier Adamsen.

Når ikke bilder og tegninger er nok

– Vi ser at det kan bli et problem for kunden å se sammenhengene og forstå hvor ting er i forhold til hverandre. Når de kommer hjem etter visning kan de se dette igjen på en video, forteller Adamsen entusiastisk.

God respons?

– Hvordan har responsen vært?

– På det huset vi la ut med video kom bud på takst etter første visning, uten at jeg kan spekulere i hvor stor virkningen videoen hadde på budet.

– Hvordan gjør dere dette i praksis?

– Vi har en kameramann som filmer hele boligen som du selv ville ha gått rundt på en visning. Resultatet er en gjennomgående one-take film, forklarer Adamsen.