Har noen av landets mest fornøyde kunder

Ferske tall fra Norsk Kundebarometer viser at kundene er svært tilfredse med Volvo og Toyota.

GODE RESULTATER: Leif Rasmussen hos Harila er glad de har fornøyde kunder.   Foto: Vidar Kristensen

nyheter

– Ingenting føles bedre enn å ha fornøyde kunder. Disse resultatene er derfor en veldig hyggelig tilbakemelding til våre dyktige ansatte. Dette er også en bekreftelse på at vi gjør veldig mye riktig, sier Leif Rasmussen hos Harila i en pressemelding.

Norsk Kundebarometer 2019 omfatter til sammen 154 bedrifter fra rundt 30 ulike bransjer. Mer enn 6000 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra.

Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, lykkes med å gjøre kundene sine begeistret.

I årets undersøkelse er Volvo hårfint foran Toyota, begge merkene som Harila representerer i Finnmark. I målingen av kundenes lojalitet til merkevaren, scorer Toyota best i bilbransjen med 82,2 poeng.

– Vi er stolte av å ligge på et stabilt høyt nivå i denne undersøkelsen. Likevel hviler vi ikke på laurbærene og jobber hver dag knallhardt for å levere gode opplevelser til våre kunder, sier Rasmussen.

Totaloversikt Norsk Kundebarometer 2019:


Plassering 2019BedriftTilfredshet 2019
1Volvo83,7
2Toyota83,4
3Flytoget82,9
4Sbanken82,3
5Vinmonopolet82,1
6Audi82
7BMW81,9
8Finn.no81,6
9Apotek 181,1
10Komplett Apotek80,9
10OneCall80,9

Toppliste over bilforhandlere:

PlassSelskapTilfredshetLojalitet
1Volvo83,780,4
2Toyota83,482,2
3Audi82,076,6
4BMW81,976,7
5Skoda80,876,0
6Mitsubishi78,472,0
7Peugeot78,274,8
8Mercedes-Benz77,974,5
9Nissan77,672,2
10Volkswagen77,471,5
11Ford76,973,4
12Tesla75,581,1

Kilde: Norsk Kundebarometer/Handelshøyskolen BI