– En milepæl for oss

Kreativ industri skal kurse internasjonale reiselivsbedrifter.

STORT OPPDRAG: Mette Suhr Berg, Merete Reginiussen og Lone Hegg i Kreativ Industri har fått et oppdrag som gjør at de skal lære reiselivsbedrifter å bli bedre poå digital markedsføring.  Foto: Kreativ industri

nyheter

Finnmarksbedriften vant nemlig en internasjonal anbudskonkurranse som utløser oppdrag både i Finland, Sverige og Norge de neste to årene. Oppdraget er å gjøre reiselivsbedrifter bedre på digitale plattformer, heter det i en pressemelding fra bedriften.

– Nok en milepæl er nådd, fastslår daglig leder Mette Suhr Berg. I fjor fikk bedriften den nasjonale kontrakten da Innovasjon Norge etterspurte digital markedsføring for reiselivet. Nå skal de serve intet mindre enn 125 bedrifter i reiselivsarbeidet i Visit Arctic Europe, der man blant annet finner Piteå Havsbad, Hotel Panorama Levi, Camp Ripan i Kiruna og Visit Tromsø. En av målsettingene til destinasjonsselskapet er å utvikle Nordkalotten på helårig basis.

Merete Reginiussen blir prosjektleder og forklarer oppdraget nærmere.

– Bedriftene skal få kurs og veiledning i tema som sosiale medier, digital strategi, bookingplattformer, søkemotoroptimalisering og VR, forteller hun i pressemeldingen. Både webinarer (digitale kurs), fysiske workshops og foredrag er en del av pakken.