Finnmark Motorsenter
Gå til

Sporty bil for den miljøbevisste

Den smarte SUVen Ford Puma har et sporty design med innovative løsninger. Den gir rett og slett begrepet kjøreopplevelse en ny mening.

Jeg har ikke en lang liste over krav når det kommer til bil. Det viktigste er selvfølgelig at den er god å kjøre og tar meg fra A til Å uten problemer. Også skader det jo ikke at bilen er fin i seg selv. Men Ford Puma imponerte meg stort. Det å kjøre sin egen bil igjen etterpå, var en stor nedtur.

Bilen er stor og romslig inne i kupeen. Jeg følte jeg satt høyt på veien og hadde god oversikt både i tettbygde strøk og på landeveien. I tillegg er det god plass i bagasjerommet, noe jeg for øvrig aldri klarte å fylle verken med ukeshandling eller alle baggene jeg eier. Jeg kan ikke skryte på meg at jeg er en person som pakker lett når jeg skal på tur, men denne bilen kunne jeg fint reist på langtur i og det hadde ikke gått på bekostning av beinplass.

Ford Megabox

Den gode plassen i bagasjerommet kommer av et nytt og innovativt rom. Dette kalles Ford Megabox og befinner seg under det tradisjonelle bagasjerommet. Det gir opp til 465 liter med oppbevaringsplass, i tillegg til at det har vanntett foring og avløpshull. Altså, det perfekte stedet å plassere sølete skisko uten at resten av bilen blir møkkete.

En annen ting jeg likte godt med Ford Puma, er at den har EcoBoost hybridmotor. Det vil si at det er en liten elektrisk motor som gir støtte til bensinmotoren ved behov. Dette bidrar til å redusere både forbruk og utslipp, hvilket er bra for både miljøet og lommeboka. Den elektriske motoren lader mens man kjører og man trenger derfor heller ikke å koble bilen til en lader.

GOD KJØREOPPLEVELSE: Ford Puma legger alt til rette for en god kjøreopplevelse.  

 

Felger er noe jeg en sjelden gang har ofra en tanke, men når jeg så denne bilen tok jeg meg selv i å legge godt merke til den detaljen. Sammen med det sporty designet og den spreke fargen, føler jeg meg som sjefen på veien.

Touch-displayet i Ford Puma er enkelt å bruke og det kobler seg lett opp med til mobiltelefonen ved hjelp av en kode. På displayet kan man styre både navigasjon og telefonsamtaler. Ved bruk av appen Ford Sync 3 kan man enkelt betjene telefonen ved hjelp av enkle talekommandoer uten å miste fokus på veien.

Ultrasoniske sensorer

Ford Puma er designet for byliv. Den gjør parkering til en lek, både på grunn av et vidvinkelryggekamera og parkeringsassistenten. Jeg har aldri vært en kløpper på lukeparkering, men Ford Puma leveres med ultrasoniske sensorer som sjekker om bilen får plass. Mens jeg bruker gass, brems og girspaken, manøvrerer teknologien meg på plass. Jeg er også en av de som foretrekker å rygge inn på parkeringsplasser fremfor ut og her kom vidvinkelryggekameraet godt med. På touch-displayet ser man i nærmere 180 graders vinkel bak bilen.

Jeg mener at god kjøreopplevelse er det viktigste stikkord for Ford Puma. Bilen ligger godt på veien og scorer høyt på kjørekomfort. For min del var det pluss med varme i rattet, men det kunne gjerne vært varme i girspaken også. Ford Puma er en veldig god bil å kjøre og kan absolutt anbefales på det varmeste.

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Altaposten.nos redaksjon, men av Altaposten.nos markedsavdeling.

Altaposten.no er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på altaposten.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.