DGTL
Gå til

ARRANGØRER: DGTL19 arrangeres av iNord, Mediehuset iTromsø og Vican. Fra venstre: salgsdirektør i Mediehuset iTromsø, Cecilie Stefanussen, innholddsjef i iNord, Camilla Solheim, daglig leder i iNord, Are Bessesen og daglig leder i Vican, Natalie Lorentzen. 

Her oppdaterer du deg på det siste innen digital markedsføring

I januar arrangeres Nord-Norges største konferanse om digital markedsføring, DGTL, for tredje gang. Der kan deltakerne forvente seg matnyttige råd og haugevis av inspirasjon.

Første gang DGTL ble arrangert, i 2017, var det med 320 deltakere. I 2018 hadde deltakermengden økt til 400. Men det er ikke bare i antall deltakere DGTL vokser – i år har konferansen vokst inn i en ny by, og arrangeres både i Tromsø og Bodø.

– Vi har fått mange ønsker om å utvide konferansen til andre byer, og vi er glade for å komme til Bodø. Det er et sug etter å lære mer om digital markedsføring, og mange som både ønsker og trenger faglig påfyll. Digital markedsføring er helt essensielt i dag for å kunne drive en bedrift, sier daglig leder Are Bessesen i iNord.

Programmet er klart

Det er markedsføringsbyrået iNord som arrangerer konferansen sammen med Vican og Mediehuset iTromsø.

Konferansen begynner på Radisson Blu i Bodø 9. januar. Dagen etter – den 10. januar – arrangeres den på Clarion Hotel The Edge i Tromsø.

PROGRAM: Hele DGTL-programmet for 2019 er nå klart. 

 

I midten av november var hele programmet klart, og på agendaen står blant annet Eirik Norman Hansen, CEO i Itch Design, Monna Nordhagen, nordisk strategidirektør i Scandinavian Design Group, Steffen Rabben i Snap inc. og Cathrine Louise Finstad, kvinnen bak kunstprosjektet «Norske Hemmeligheter».

– Konferansen åpnes av det teknologiske fyrverkeriet Eirik Norman Hansen. Han skal inspirere oss til å bli besatt av den gode kundeopplevelsen, også i den digitale kommunikasjonen, forteller innholdssjef Camilla Solheim i iNord, og fortsetter:

— Monna Nordhagen har i det siste hamret ut merkevarestrategien til Vipps og Visit Norway, og skal fortelle oss om hvordan vi bygger merkevarestrategier i det digitale skiftet.

Nyttige seminarer

Finstad står bak «Norske hemmeligheter», og Solheim forteller at hun på DGTL skal gi deltakerne et innblikk i god og inspirerende bruk av sosiale medier.

FORNØYD: Camilla Solheim, innholdssjef i iNord, er strålende fornøyd med programmet på DGTL19, og tror både bedrifter og organisasjoner vil ha god nytte av foredragene.  

 

— Til sist vil Snapchat-sjefen i Norge, Steffen Rabben, vise hvordan vi kan bruke filter, linser, emojis og korte videoer for å kommunisere i sosiale kanaler, sier hun.

Andre halvdel av DGTL-konferansen vies til seminarer som skal gi konkrete og matnyttige tips og råd innen digital markedsføring, kommunikasjon og sosiale medier. Disse er delt opp i tre kategorier – «Nybegynner», «Viderekommen» og «Trender».

Bredt program

I «Nybegynner»-bolken vil man få ei nybegynner-innføring i bruk av Google Ads, i hvordan bruke Snapchat som annonseplattform og hvordan lage video med mobilen.

I «Viderekommen»-bolken handler det om strategi for programmatiske annonser, metoder for idé- og konseptutvikling innen innholdsmarkedsføring og ei innføring i Facebook Business Manager.

I «Trender»-bolken skal Monica Mathiassen fra Drytech snakke om den strategiske oppbyggingen av merkevaren Real Turmat, Hallfridur Johannsdottir skal snakke om LinkdIn og MyStore skal snakke om hva som kreves for å lykkes med netthandel i 2019.

Les alt om konferansen her!

Med andre ord: DGTL har samlet noen av landets beste foredragsholdere innen digital markedsføring, og byr på et bredt program, som både blir lærerikt og inspirerende.

Klikk her for å melde deg på!

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Altaposten.nos redaksjon, men av Altaposten.nos markedsavdeling.

Altaposten.no er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på altaposten.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.