Finnmark Motorsenter
Gå til

Endelig har «Bacon» denne på lager!

Etter en sesong hvor Einar «Bacon» Bakken og Finnmark Motorsenter ikke klarte å levere så mange Polaris Titan som kundene etterspurte, har de endelig fått nok modeller til lageret i Bossekop.

Polaris' fantastiske bredbelter Titan var en av fjorårets store suksesser i snøscootermarkedet. Finnmark Motorsenter kunne solgt betydelig flere scootere om de hadde hatt flere av den på lager. Men tilgangen var begrenset.

Det er den ikke i år. Nå har Polaris-selger Einar «Bacon» Bakken et bredt utvalg av både XC, SP og Adventure. Han tror Adventure-modellen blir mest etterspurt.

- Erfaringen fra i fjor vinter var veldige gode. Både næringsaktører og private opplevde Titan som en fantastisk snøscooter under alle forhold. Vi visste at den ville bli en suksess blant proffbrukere, men vi ser at Titan er et godt alternativ også for familiefolk, sier «Bacon».

Suverene kjøreegenskaper i løypa

Polaris Titan har bredt belte som gir eksepsjonelt gode egenskaper i dyp snø. Det suksessfulle AXYS-chassiset tilbyr en velbalansert kjøring, også under krevende forhold. Det gjør at Titan trives utrolig godt i dyp snø, med tilnærmet samme flyt og bevegelighet som frikjøringsmaskiner.

Men også i løypa viste den at den fungerer ypperlig. Et fantastisk chassis med premium støtdemperkomponenter har gitt modellen suverene kjøreegenskaper i løypa.

- I tillegg er den svært praktisk med mange smarte løsninger. Standard dobbelsete kan for eksempel enkelt tas av ved solokjøring, sier han.

POLARIS: Titan Adventure ble en populær modell da den kom på markedet i fjor. «Bacon» er glad han har nok modeller på lager i år. – Adventure-modellen er den mest etterspurte, sier han. 

Den ultimate allrounderen får den nye 850-motoren.

Med den kraftigste motoren fra Polaris noen sinne, blir nye 850 SKS et av de aller beste allround-alternativene for snøscooterentusiaster i alle aldre.

I år kommer Polaris med ny SKS med 146 og 155 tommer belte. Begge alternativene har fått den nye Patriot-motoren som er den kraftigste motoren Polaris har bygget noen sinne. Denne tilbyr en helt ny referanse når det gjelder holdbarhet, drivstofforbruk, akselerasjon og gassrespons. Kubikken er økt fra 795 til 840 kubikk.

- Jeg fikk prøvd den nye motoren på tampen av sesongen i fjor og merket umiddelbart at den hadde fått et sterkere mellomregister. Den større og sterkere motoren betyr bedre gassrespons, lavere drivstofforbruk og ikke minst bedre betingelser under krevende forhold. Det blir moro å se hva den leverer i mye snø til vinteren, sier Polaris-selger Svenn Ole Heitmann.

POLARIS: Polaris SKS 146 og 155 har fått den nye Patriot-motoren som gir et enda bedre mellomregister. 

 

Han innrømmer at den merkbart økte motorkraften kom litt overraskende på ham. Det er ikke snakk om mer enn 45 kubikk mer sylindervolum, men dette utgjør mye for en motor som er fintunet og optimalisert.

- Motorteknologien går fremover – det gjelder også totaktsmotorer. Det er moro at Polaris nå leverer klasseledende motor i dette segmentet, sier han.

Høydepunkter 850 SKS:

  • Optimalisert for crossover-kjøring
  • Nye 850 Patriot-motoren
  • SKS med ekstra kjøling
  • Ekstra støttehjul i understellet
  • Kjedekasse
  • 57 mm kammer på belte
  • El. start som standard
  • WalkerEvans Piggyback-dempere med ekstern gassbeholder med kompresjonsjustering
  • LED lykter som standard

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Altaposten.nos redaksjon, men av Altaposten.nos markedsavdeling.

Altaposten.no er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på altaposten.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.