Thomas Torgersen har forlatt jobben i Alta IF og inn som Kristin Jensnes kollega i markedsavdelingen kommer i stedet Andreas Markussen. I tillegg er klubben i ferd med å stable på plass et markedsutvalg som skal bidra de to ansatte. Markussen ansettes i 70-prosent stilling.

– Jeg gleder meg til denne jobben, og er veldig glad for at klubben gir meg muligheten. Også er jeg veldig fornøyd med at jeg får et solid markedsutvalg med rutinerte folk å støtte meg på. For meg er dette noe nytt, men flere av dem som blir med i markedsutvalget har lang erfaring fra slikt arbeid, sier midtstopper Markussen som fortsatt har ambisjoner om en plass i Alta IFs forsvar.

Natland tilbake

Klubben har hatt et møte med flere som trolig vil gå inn i markedsutvalget i fotballgruppa. Tidligere markedssjef og daglig leder Tron Møller Natland, nå ansatt i Masternes gjenvinning AS er en av dem.

Det samme er tidligere daglig leder Tone Pettersen (Origo), tidligere sportslig leder Øyvind Pedersen (If forsikring), samt Jørn Are Abrahamsen (XL-bygg) som har flere år bak seg i markedsutvalget.

– I tillegg vil jeg kunne hente inn veiledning fra Frode Wilhelmsen (Amfi Alta). Også må jeg nok ta en telefon til Bjarne Sætrum (tidligere direktør i Ishavskraft) og be om innspill. Når man kjenner folk med stor kompetanse, og som gjerne vil dele den med meg, så er det veldig dumt å ikke bruke dem. Så det handler om å bruke de kanalene man har, sier Markussen.

Møller Natland gleder seg til å igjen gjøre en jobb for Alta IF.

– Vi er flere personer med forskjellig bakgrunn og nettverk som har sagt oss villig til å bidra. Vi håper vi kan bidra til å åpne nye dører, og kanskje avtale og ta del i det første møtet, sier moldenseren som kom til byen da han fikk jobb som markedssjef i Alta IF - en jobb han både innad i klubben og «på bygda» har fått mye skryt for.

Ute i markedet

For Markussen handler det selvføglig om å få signert samarbeidsavtaler, men han er også opptatt av at han skal være til stede i markedet.

– Jeg skal ikke bli sittende på kontoret straks avtalene er signert. Jeg er opptatt av å ta vare på våre samarbeidspartnere og jeg ønsker å gjøre en jobb også de kan være fornøyde med. Jeg skal være ute blant dem, involvere dem og til syvende og sist er målet at uavhengig av sportslige resultater kommende sesong så skal samarbeidspartnerne føle at dette var noe fint å være en del av, avslutter han.