På TripAdvisor kan reisende legge igjen tilbakemeldinger på både hoteller, restauranter, destinasjoner, strender og museer – for å nevne noe.

Storfornøyde gjesterAnmeldelsene rangeres fra «forferdelig» til «ypperlig». Blant de vanlige hotellene er det Thon hotell Alta som kommer best ut, med 37 vurderinger som ypperlig og 55 som svært bra.

Men av alle overnattingsstedene i byen er det ingen som scorer høyere enn Sorrisniva, hvor både ishotellet og restauranten høster massiv ros.

Av 78 tilbakemeldinger har 66 vurdert ishotellet som ypperlig. Når det gjelder restauranten, som har 33 tilbakemeldinger, har 25 vurdert den som ypperlig, mens åtte synes den er svært bra.

Full score– Å få gode tilbakemeldinger på TripAdvisor har stor betydning for oss. Nettstedet er godt kjent og svært mange sjekker tilbakemeldingene fra andre reisende før de bestiller reise og hotell, sier Tor Kjetil Wisløff, eier og daglig leder ved Sorrisniva.

I 2014 fikk de full score og også diplom fra TripAdvisor som viser hvor fornøyd gjestene er. Men de gode tilbakemeldingene kommer ikke av seg selv.

– Vi må levere hver eneste gang. Vi kan ikke tenke at vi nå har fått så gode tilbakemeldinger at vi kan unne oss å slappe litt av. Vi må henge i stroppen, for gjestenes opplevelse er der og da, og vi må jobbe knallhardt for at alle som besøker oss skal få en god opplevelse, sier Wisløff.

Tar takEtter hvert som folk reiser mer og mer, blir også kravene større.

– Folk forventer det beste. Derfor må vi, om noe dukker opp, ta tak i det umiddelbart. Ofte er det bare bagateller, men bagatellene kan gjøre totalopplevelsen for gjestene dårligere. Derfor tenker vi at vi heller skal ha to for mange på jobb, enn to for lite. Mange tar seg kanskje ikke råd til det, men om man ikke gjør det, kan det bli dyrt i lengden, mener Wisløff.

Blant store navn«Fantastisk opplevelse», «Utrolig og enestående overnatting», «Magisk», «Gastronomisk overraskelse i villmarken» og «Høydepunktet på turen vår i Norge», er bare noen av de mange superlativene gjestene bruker om Sorrisniva i sine tilbakemeldinger. Men stedet legges også merke til av andre. Nylig trakk Dagens Næringsliv frem kjente logoer med skjulte budskap. Blant store navn som FedEx, McDonald og Tour de France, er Sorrinsiva nevnt. Her bemerkes det at symbolet i logoen til Sorrisniva henger på A’en og symboliserer elva akkurat der de ligger.

– Vi legges merke til på flere arenaer og det er selvsagt utrolig morsomt for oss, sier Wisløff.

Blant andre turistattraksjoner kommer blant annet Holmen husky godt ut på TripAdvisor, med 34 ypperlig og tre svært bra av 38 tilbakemeldinger. Også Nordlyskatedralen vurderes som en plass verdt å besøke, med 22 svært bra og 13 ypperlig av 37 tilbakemeldinger.