I 2010 kom kameratgjengen fra Rypefjord med sin første adventskalender. – Det startet som en intern greie i vennegjengen. I 2011 fikk vi litt mer oppmerksomhet rundt kalenderen og året etter tok det helt av. Den ble omtalt i VG og i Ekstra Bladet i Danmark, forteller Ståle Olsen i Rabbababb.

Innrullet i gavepapirI desember 2012 fikk kalenderen hele 2,5 millioner klikk på nett.– Jeg fikk en telefon fra serverleverandøren vår som sa at dette gikk ikke lenger, ler Olsen.Kalenderen har blitt kjent for bildene av lettkledde kvinner og menn. Men ifølge Olsen er det ikke alltid de bildene som slår best an.– Fjorårets mest sette bilde var av den slitne husmora, som tydeligvis hadde et svare strev før jul, forteller Olsen, som selv har vært å se i kalenderen.– Jeg har blant annet ligget innrullet i gavepapir under juletreet, forteller Olsen.

Slo an i DanmarkMens noen tydeligvis sliter med rundvask før jul, har Olsen sitt eget slit i førjulstida.– Vi mangler fortsatt bilder til årets kalender. Så det er min julestrie, å mase på folk for å få de til å stille opp, forteller Olsen.Grunnen til kalenderens popularitet, tror Olsen skyldes at man kan finne hvem som helst bak lukene.– Man vet aldri hvem som dukker opp, om det er naboen eller bestemor, sier han.

Men kalenderen fikk jo mange klikk i Danmark, de ser kanskje ikke etter naboen?– Nei, men danskene er jo noen svin, ler Olsen.