Det nettbaserte helsekostfirmaet Uno Life har herjet med norske forbrukere siden juni. Forbrukerrådet har fått rundt 6000 henvendelser og rundt 1000 klager på firmaet. Nå er det slutt – for en tid.

– Vi er veldig glade for at Uno Life etter trussel om nok en mulkt fra Forbrukerombudet legger ned telefonsalget sitt. De vil heller ikke kreve inn pengene de mener forbrukere skylder dem, før rettslig avklaring i Markedsrådet, sier stedfortredende regiondirektør Stine Sørensen i Forbrukerrådet i Finnmark og Troms i en pressemelding.

Saken ikke overSelv om Uno Life legger ned telefonsalget sitt, og vil stoppe purringen på kravene sine, betyr det ikke at saken er over.

– Det er viktig å understreke at Uno Life ikke gir seg, men bare har sakene på vent. De vil prøve saken sin i Markedsrådet i slutten av november. Det betyr at de kan fortsette innkrevingen hvis de vinner frem, påpeker Sørensen.

Økte bemanningenForbrukerrådet har aldri fått så mange henvendelser på et firma i sin 61 år lange historie, som på Uno Life. Det ble ansatt tre vikarer for å hjelpe til med henvendelsesstormen.