Hvis du en av de som mener å ha opplevd dårlig kvalitet og hastighet på internett den siste tiden, er du ikke alene. Altaposten har fått inn et par henvendelser om at flere opplever å ha dårlig dekning og laber kvalitet på internett den siste tiden, uansett leverandør.

– Vi satt i lunsjen og snakket om at flere av oss opplevde å ha dårlig internett hjemme, det til tross for at det er snakk om flere forskjellige nettleverandører. Er det flere som har opplev dette, spørres det i en av henvendelsene.

Skal ikke være noen problemer

Markedssjef Einar Dahl i Alta Kraftlag kan fortelle at de ikke har ikke fått inn noen melding om nedetid eller svikt i deres nett som kan føre til generelle problemer.

– Hvis det er noen som opplever lav hastighet eller andre problemer, må de ta kontakt, sier Dahl.

Hadde bortfall

Daglig leder i Nornett, Bent Håvard Romsdal har heller ikke mottatt noen meldinger og melder at alt utstyr fungerer som det skal.

– Det kan være i sammenheng med hendelsen på sist fredag, og noen enkelte kan ha hatt ettervirkninger etter nettbortfallet. Konsekvensene ble mindre og mindre ut over ettermiddagen, forteller Romsdal.

– Skulle de være problemer, så må folk ringe inn så vi kan bistå, er oppfordringen.

Telenor har foreløpig ikke kommentert saken, Altaposten vil komme tilbake med en oppdatering når et eventuelt svar foreligger.