En uke før rockestart på Brennelvneset, har daglig leder Jon Arne Pettersen vært på en aldri så liten turnè i Nord-Norge. Etter 2000 kilometer på farta har han smelt opp mange plakater, men også tatt seg bryet med å by på litt gammeldags, analog markedsføring av Midnattsrocken. Han har nemlig stiftet fast gratisbilletter på baksiden av noen av plakatene, der en flik stikker fram.

– Ikke riv ned

– For all del, ikke riv ned plakaten. Det er bare å hekte av billettene og slå på til oss, oppfordrer Jon Arne overfor Altaposten. Han tok naturligvis også turen innom Alta.

– Det gjelder bare å ha øynene med seg når man ser plakaten. Det kan være verdifullt. På Brennelvneset har vi nemlig mye spennende på gang neste helg, en fest vi ønsker altaværingene velkommen til, sier Jon Arne.

Annerledes PR

Han forklarer stuntet med at nettet og sosiale medier overlesses av markedsføring.

– Det kan av og til være spenstig med å gjøre det på en annen måte, sier han.