Annonse fra Finnmark Motorsenter AS
Gå til

Polaris 800 Switchback XCR: Allrounder med suverene kvaliteter

Polaris-forhandler Sven Ole Heitmann er rask med å vise frem Polaris 800 Switchback XCR når han blir spurt om hva mange snøscooterglade finnmarkinger har på ønskelisten til jul.

Polaris 800 Switchback XCR er drømmescooteren for mange. Med sine allsidige kvaliteter er det knapt noe den råsterke 800-kubikkeren ikke behersker; alt fra rask løypekjøring til tyngre tak.

Kjørekomfort i egen liga

- 800 Switchback XCR tilbyr kjørekomfort som er i en klasse for seg selv. Kjørestillingen og de justerbare klikk-demperne gir fantastiske opplevelser på fjellet, sier Heitmann. Han fremhever spesielt komforten som han mener er det beste denne klassen kan tilby.

- I mine øyne er dette en løypescooter som er haket over alt annet. Walker Evans støtdempere i kombinasjon med kritikerroste AXYS Chassis er en sikker oppskrift på kjøreglede. De fullt justerbare demperne gjør at brukeren kan tilpasse scooter nøyaktig etter sin kjørestil og sine behov. Og det beste av alt er at man gjør det veldig enkelt med bare noen klikk.

- I tillegg er kjørestillingen perfekt for løypa. Du merker ikke at milene forsvinner bak deg. Ergonomien er spesielt tilpasset sittende kjørestilling, men den er også lett å håndtere dersom terrenget krever at du må opp og stå under kjøringen. Dette er kort sagt en snøscooter uten noen svakheter, sier Sven Ole Heitmann.

Med perfekt ergonomi, markedets kvikkeste 800-motor og kjørekomfort i toppklasse er Polaris 800 Switchback XCR er drømmescooteren.

 

6 høydepunkter for Polaris 800 Switchback XCR:

1. AXYS Chassis

Markedsledende komfort og kvaliteter bade på og utenfor løype. AXYS Chassis setter føreren i senter. Scooteren svarer kjapt på alle vektforflytninger og er responsiv som ingen andre snøscooter. Du bestemmer scooterens egenskaper enkelt ved å flytte vekten fra side til side eller om du legger deg frem for å legge vekt på skiene for knivskarp presisjon.

2. PRO-XC boggi

PRO-XC-understellet har en progressiv bakfjæring med fantastiske egenskaper. Den gir meget bra komfort på ujevn løype og RMK-egenskaper i løssnø. Komponentene består av smidd aluminium for både styrke og vektreduksjon og du får en fjæringsvei på hele 34 cm. Walker Evans Piggyback Needle med justerbar kompresjon er markedsledende.

3. 800 Cleanfire motor

800-motoren som er spesialdesignet for AXYS Chassis gir deg bransjens råeste akselerasjon! Dette er et konsept med maksimal ytelse. Det er laget nye motorfester for å optimalisere balansen i scooteren.

4. AXYS Performance sal

Salen er formsydd og har et helt nytt materiale i puten. Dette gir bedre stabilitet, større komfort og salen er smalere for økt bevegelsesfrihet. Overflaten på salen er laget i et friksjonsmatriale som holder deg på plass under aktiv kjøring.

5. Walker Evans Piggy Back

Støtdempere i toppklassen også i forstillingen! Walker Evans Piggyback støtdempere med kompresjonsjustering. Du vrir enkelt på bryteren for å tilpasse hardheten på dempingen til dine ønsker og din kjørestil.

6. Integrert oppbevaringsrom

Oppbevaringsrom som blir oppvarmet er integrert rett foran styret. Perfekt til brilleoppbevaring på de aktive dagene!


Endelig ATV også til 16-åringene

Polaris tilbyr nå Sportsman-modellene også som T3A-maskiner, noe som betyr at de har fartsbegrensning på 40 km/t og kan kjøres av 16-åringene.

Polaris legger om typegodkjenningen og kundene velger hvilken versjon de ønsker ved kjøp av Polaris Sportsman 570-modellene.

- Da Polaris valgte å registrere ATVene som T3B-maskiner, så var hastigheten 60 km/t. Dermed kunne de ikke kjøres av 16-åringene. Men nå vil Polaris tilby kundene selv å velge om de vil ha 40 eller 60 km/t på Sportsman-modellene, forteller Sven Ole Heitmann.

Polaris tilbyr nå Sportsman-modellene også til 16-åringene.

 

Større utvalg

Dermed kan Heitmann og Finnmark Motorsenter tilby kundene et enda bedre utvalg i firehjulinger for de yngste. Sportsman 570 har en startpris på 89.875 kroner. Da får du med servostyring, Polaris sitt unike firehjulssystem, drivstoffgjerrig motor med 44 hestekrefter og såkalt EBS (Engine Brake System) – et system som gjør at du nesten ikke trenger å bruke bremsen. Fargene er rød, grønn eller blå. Maskinen er også godkjent for to personer.

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Altaposten.nos redaksjon, men av Altaposten.nos markedsavdeling.

Altaposten.no er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på altaposten.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.