Annonse fra TK Motor
Gå til

Avduket Mazda-suksess som er blitt enda bedre

Det er ikke så merkelig at bilselger Ørjan Digre ser svært tilfreds ut ved siden av denne lekre røde SUVen. Han har nettopp avduket helt nye Mazda CX5. En allerede fantastisk bil er blitt enda bedre.

Da Mazda lanserte CX5 i 2012 ble den umiddelbart en suksess i SUV-gale Norge. Også hos TK Motor har den kritikerroste firehjulstrekkeren solgt meget godt.

- En bedre bil for våre forhold er vanskelig å finne, sier bilselgerne Ørjan Digre og Tor-Åge Kristensen. Og de har klart svar på hvorfor CX5 har vært en stor suksess:
Kombinasjonen sterke og økonomieffektive motorer, meget god fremkommelighet takket være det gode 4WD-systemet, smidig automatgirkasse, romslig plass, høy driftssikkerhet og et økonomisk smart bilhold har vært grunnoppskriften.

Og Mazda har hatt et ekstra ess i ermet til kundene med en komfort du normalt finner på mye dyrere biler. Det er vanskelig å finne en bil i dette prissegmentet som gir så mye for pengene.

Mye nytt
- Den suverene komforten fra generasjon 1 er videreført til den neste generasjonen som er bygd på samme plattform. Never change a winning team, sier Digre og skuer på den helrøde SUVen.

Men mye er nytt på CX5. Mens den forrige modellen var den første med et komplett utvalg av SKYACTIV Technology, har den nye Mazda CX-5 gjennomgått en evolusjon i tråd med Mazdas filosofi.

Bilen er designet med mennesket og føreren i fokus. Resultatet er en kupé designet med gjennomgående økt komfort og avansert ergonomi, inkludert head-up display projisert direkte i frontruten.

Sagt på godt norsk: Den er steike fin innvendig, spekket med ny teknologi på alle «bauger og kanter»!


Forbedret støyisolasjon
For å optimere kjøregleden er Mazda CX-5 utstyrt med forbedrede seter, støyisolering og oppgraderte motorer. Den har også fått Mazdas G-Vectoring Control (GVC) som gir bedre kjøreegenskaper og kontroll. Bilen er også tilgjengelig med det nyeste innen i-ACTIVSENSE-sikkerhetssystemer og forbedret adaptiv cruise control (Mazda Radar Cruise Control) som nå er aktiv i hele fartsregisteret fra toppfart til full stopp.

Utvendig har bilen fått en noe lavere taklinje og et strammere design som til sammen utstråler en sportslig eleganse. Bilens linjer gjør seg kanskje aller best i fargen Soul Red Crystal, en ny premium-lakk som gir helt spesiell dybde og fargespill.


 

Kjøper el-sjokket Ioniq usett

Hyundai Ioniq var en vinner allerede før den nådde Alta. Kundene hos TK Motor kjøpte nemlig den hypermoderne elbilen usett
Med en startpris på 249.900 kroner, klasseledende rekkevidde, en uslåelig utstyrsliste og et friskt design er Hyundai Ioniq blitt en favoritt både blant kundene og motorjournalistene.

«Hyundai Ioniq går rett inn som en av de aller beste elbilene på markedet» skrev dinside.no.

«Denne elbilen er blant de beste» skrev VG.

Også hos TK Motor er erfaringene ekstremt gode med nye Ioniq. Hyundai-selger Ørjan Digre har allerede vært på Tromsø-tur med elbilen. På en kald vinterdag var en kort kaffe- og ladestopp i Nordkjosbotn alt han behøvde for å komme seg til Tromsø!

- Det var minus ti grader og en skikkelig vinterdag da jeg kjørte. Det gikk helt problemfritt, oppsummerer han.

TK Motor har allerede solgt sju elektriske Hyundai Ioniq. Den leveres også som hybrid, men i Alta er det elbil kundene har etterspurt mest.

Legger du 309.000 kroner på bordet får du en bil med et imponerende utstyrsnivå til å være i denne klassen. Ventilerte seter, soltak, ryggekamera, varmepumpe for lang rekkevidde på vinteren, LED-lys, trådløs ladning av mobil og mye mer er da inkludert!

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Altaposten.nos redaksjon, men av Altaposten.nos markedsavdeling.

Altaposten.no er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på altaposten.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.