Annonse fra Finnmark Motorsenter AS

Fords etterlengtede premium-gjennombrudd

Endelig kan Ford-selger Sven Ole Heitmann tilby kundene en skikkelig premium-modell! Nye Ford Edge oppfyller både hans og kundenes drømmer.

- Denne har vi ventet lenge på, sier Sven Ole Heitmann, samtidig som han legger sin trofaste Ford-hånd på den helt nye Edge-modellen han nylig har fått levert til butikken i Bossekop. Ford har omsider produsert en SUV i luksusklassen.

- Luksus er ikke eneste å fremheve med nye Edge. Den har i tillegg utrolig god plass og fantastiske kjøreegenskaper, sier Heitmann om naturligvis har fått prøvd nyheten.

Konkurransedyktig pris
Ford Edge legger seg helt i tetsjiktet i SUV-segmentet, og utfordrer langt dyrere modeller. Både tyske og svenske konkurrenter får en ekstra konkurrent de ikke har hatt tidligere. Nye Ford Edge plasserer seg i segmentet større SUV-er. Med en startpris på 617.500 kroner (levert Alta) lanserer Ford et alternativ i dette segmentet som Ford-entusiastene trykker til sitt bryst.

Positiv effekt
- Edge har allerede hatt en veldig positiv effekt for oss i Ford. Interessen for merket vårt er blitt større. Konkurrentene har hatt slike modeller lenge, og vi har ikke hatt noen alternativer å tilby kundene som ønsker å være trofast til Ford. Vi ser nok at mange legger mer penger i bilkjøpet nå enn tidligere. Sånn sett er timingen god – vi har allerede solgt en Edge og flere kontrakter vil bli skrevet fremover, sier han.

Sven Ole Heitmann har endelig fått inn nye Ford Edge til bilbutikken i Bossekop. Nå er den klar for prøvekjøring for kundene.

Edge-programmet består av utstyrsmodellene Titanium og Sport, med 2-liters turbodieselmotor med henholdsvis 180 og 210 hestekrefter i kombinasjon med det intelligente firhjulsdriftsystemet AWD. 180-hesteren har 6-trinns manuell girkasse, mens 210-hesteren har Fords Powershift dobbeltclutch automatgirkasse.

- De fleste vil trolig velge Titanium-versjonen med 210 hester og automatgir. Den gir mest for pengene og vil nok holde best annenhåndsverdi, sier Heitmann. Denne koster fra 662.500 kroner levert Alta.

Det som i første rekke utmerker seg ved nye Edge er et meget omfattende standardutstyrsnivå. Sjekk hva du får med i Titanium-pakken:

· Navigasjon med SYNC 2
· 8’’ touchskjerm
· Parkeringssensorer foran og bak
· Ryggekamera
· 19’’ aluminiumsfelger
· Cruisekontroll med intelligent hastighetsbegrenser
· Filskiftevarsler med filskifteassistanse
· Active City Stop med fotgjengeroppdagelse
· Nøkkelfritt system
· Automatisk bakluke med håndfri åpning/lukking
· Oppvarmet frontrute og ratt og bakrute
· Aktiv støykontroll

Velger du Sport får du i tillegg dette med:
· 20’’ alufelger
· Adaptiv styring
· Sportsunderstell
· Sony Navigasjon med Premium Sound System

Heitmann forteller at kundene i tillegg legger til skinnseter, Led-lys, premium stereoanlegg, dieselvarmer, hengerfeste, frontkamera og metallic lakk. Da havner prisen på opp mot 750.000 kroner.

Og de som ønsker å ta et steg ekstra kan se på den eksklusive Vignale-versjonen som Finnmark Motorsenter tar inn på bestilling.

Ford tar steget opp med nye Edge.


Avansert AWD
Et av Fords sterkeste kort i det tøffe SUV-segmentet er Fords intelligente AWD firehjulstrekksystem, kombinert med en høy grad av komfort, de dynamiske kjøreegenskapene - som er blitt en del av Fords DNA - og moderne sikkerhetskonstruksjoner og sikkerhetsutstyr.

- Med vår rekke av avanserte firehjulsdrevne kjøretøy kan Ford levere bekymringsfri fremkommelighet nesten uansett kundenes ønsker og behov, sier han.

- Kundenes etterspørsel etter SUV- og firehjulsdrevne biler er så stor, at Ford planlegger å introdusere fem nye kjøretøy i SUV- og crossover-markedet i løpet av de neste tre årene, røper Heitmann avslutningsvis.

Ford tilbyr nå avansert firehjulstrekk på hele ni av 17 bilmodeller i Europa, sammenlignet med tre modeller i 2012. Disse inkluderer SUV-modellene Ford Edge og Ford Kuga; personbilene Ford Galaxy, Ford Mondeo, Ford Mondeo Vignale og Ford S-MAX, den nye høyytelsesmodellen Ford Focus RS og varebilene nye Ford Ranger pickup og 2-tonns Ford Transit.

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Altaposten.nos redaksjon, men av Altaposten.nos markedsavdeling.

Altaposten.no er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på altaposten.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.